En ny art på listan

 
Det var en väldigt bra dag förra veckan när jag såg att de rapporterade om en Rördrom inte långt ifrån där jag bor och jag tänkte att chansen att få se den är ju väldigt liten men jag ger det en chans och åker dit och på första försöket så fick jag se den där i vassen letandes efter föda.
 
Riktigt häftigt då jag aldrig har sett en Rördrom tidigare och den är rätt så ovanlig, dock så fick jag inte så bra bilder så jag åkte tillbaka vid två olika tillfällen men då fick jag inte syn på den men det var i varje fall kul att få ha sett den och det blev en ny art att checka av. Förra året så fick jag ju se två nya arter så det känns inte omöjligt att det blir fler det här året när det började så bra.
 
Sen så fick jag se en lite trädkrypare med, inte lika ovanlig och den har jag sett några gånger förut och den är något lättare att få på bild i alla fall.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar