Hur jag gör en illustration

 
 
Efter några års förfrågningar från er läsare så har jag äntligen gjort en video där jag beskriver hur jag gör mina illustrationer och jag visar hur uppbyggnaden av en illustration ser ut. Jag nämner även ett av mina bästa tips när det gäller illustrationer.
 
Det är Caroline som äger upphovsrätten till originalbilden som jag har illustrerat och hennes blogg hittar ni här!
21
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Riktigt roligt å se! :)
Kanske man ska försöka sig på det där nått tag :P

Svar: Ja gör det! =)
simonpixel.webblogg.se

elin stridh

Kul, jag undrar hur ansiktet blir i närbild,går det att göra mer detaljerat?

Svar: Ja det går att göra väldigt detaljerat om man vill och så klart beroende på hur duktig man är, och det tar förvisso lite längre tid men det går.
simonpixel.webblogg.se

LINN ★

Fint, ser svårt ut haha!

Svar: Tack! Ja det är inte jättelätt och resultatet kan variera lite beroende på hur lång tid man lägger ner.
simonpixel.webblogg.se

Sofia

Fint :-)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Eriiza

Snyggt att du kan! =)
Önskar jag kunde, men förstår mig tyvärr inte alls på photoshop... =/

Svar: Tackar! Det tar ju sin tid att lära sig Photoshop hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Amanda - vardag,foto,inspo,inredning,tips,träning,vlogg

häftigt :D

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Häftigt!!!

Svar: Tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Annster

Så fint :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

ADARAS.se - Where blog meets magazine!

ÅH jättekul att se :D

Svar: Roligt att du tog dig en titt! :)
simonpixel.webblogg.se

E L I N

haha, ville bara säga att du har exakt lika många bloglovin' följare som mig... såg det, tyckte bara det kändes lite roligt .. hehe c:

Svar: Haha såpass! :)
simonpixel.webblogg.se

Alma

Wow vad duktig du är!

Svar: Åh tackar! =)
simonpixel.webblogg.se

Spectra

Jaha vad fint

Svar: :)
simonpixel.webblogg.se

L i n n e a ☆

Vad duktig du är :)

Svar: Åh tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Emelie

Ah, ar inte illustrationer nagot av det basta som finns? :) Kul att fa se dina! Bra jobbat!

Svar: Ajemen det är ju alltid najs hehe. Tack så jättemycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Eriiza

Hehe, jo, men jag verkar ju helt efterbliven när det gäller
Photoshop, förstod inte ens de mest simpla sakerna, så jag
gav upp Photoshop, använder andra program istället
när jag skall redigera mina bilder från t.ex filminspelningar. =)

Svar: Första gången jag öppnade Ps så stängde jag ner det lika snabbt igen för jag förstod ingenting, men sen så fick jag för mig en dag att trycka på allt möjligt och experimentera och det var några år sen nu. Men visst Photoshop är ju inte det enda och rätta redigeringsprogrammet, finns ju många bra. :)
simonpixel.webblogg.se

Eriiza

Och tack och lov för det! =P
Tycker att (om man kollar på de ursprungliga PS-programmen) så var man ändå tvungen att veta alla de
orden, vad de innebar, ord som aldrig används, särskilt för folk som inte är "insatta" i bild/fotografi-världen.

Nu har jag dock förstått att det blir bara enklare och enklare
för varje år, men jag håller mig till det jag kan, istället för att drämma datorn i golvet. ;)

Svar: Ah jag är ju genuint intresserad av foto och redigering så jag tycker ju det är roligt att lära mig sådana saker, men det är ju inte alltid nödvändigt att kunna hehe. Ja drämma datorn i golvet ska man ju försöka undvika haha. :)
simonpixel.webblogg.se

Eriiza

Jo, jag är intresserad jag också, det jag menade var att attackeras av
100-tals helt främmande ord på en gång, bara för att man vill
snygga till en bild kan göra en lagom frustrerad.
Kan man programmet så är det ju lugnt, men i början. =P

Svar: Ja, det har ju förändrats lite nu med alla smartphones, då kan ju i princip alla redigera sina bilder på olika sätt utan att behöva kunna krångliga ord och sådant hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Eriiza

Precis, så helt enkelt ju lägre IQ man har, ju enklare blir det. =P
Grundat på att flera har sagt att de nyare PS-programmen har varit så enkla att de har varit svåra att förstå
för dem som varit med från början. ;D

Linn

Åh gud vad duktig du är! Man blir så sugen på att göra samma saker men jag har ju inte ps så det blir lite svårt då "/ Du måste göra fler sådana här videor, Älskar dem!

Svar: Tack så jättemycket, roligt att du tyckte om inlägget! :)
Finns ju en del webbaserade redigeringsprogram som liknar ps, vet dock inte om man kan göra det som jag gör i video men kanske. Du får gärna komma med konkreta förslag på vad/vilka tips jag ska ta upp i ett annat inlägg eller video. :)
simonpixel.webblogg.se

Ninjah

Vad roligt, ser dock ut som sjukt mycket jobb. Haha! ;)

Svar: Ja det kan ta allt ifrån några timmar till några dagar beroende på hur mycket tid man vill lägga. :)
simonpixel.webblogg.se

Nora

Åh vad fint! Du förklarade allting as bra ju! :)

Svar: Tack så mycket, så roligt att höra! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar