Farligt nära huggormen!

 
För några timmar sedan så var jag och föräldrarna ute på en promenad med hundarna för att leta lite svamp, men som vanligt så hittade vi inga. Däremot på vägen tillbaka så fick jag vara med om en "nära döden" upplevelse, nja kanske inte men jag råkade faktiskt trampa på en huggorm och det tog ett par sekunder innan jag förstod vad som hade hänt efter att pappa föst bort hundarna och ropat akta!
 
Lite ironiskt att första gången jag se en huggorm ute i det vilda så ser jag inte mig för och trampar på den. Föräldrarna berättade sedan att när jag klev bort från den så försökte den hugga, tur att den inte träffade mig men den var väl lika chockad som jag var.
 
Det var iallafall kul att få ha sett en huggorm och efter att jag knäppte några bilder så ringlade den sig upp på en stubbe och då kunde vi gå vidare, vilken promenad alltså.
12
a n n i k a

Häftiga bilder :) Fast jag är rädd för ormar och jag hade sprungit för livet hem om jag trampade på en orm xD

Svar: Tackar! Haha ja de flesta hade nog gjort samma som dig, jag blev ju såklart chockad men några sekunder senare blev jag fascinerad och intresserad över det jag nyss hade sett, så istället för att springa så började jag fotografera och se hur den reagerade och vad den gjorde :)
simonpixel.webblogg.se

Denise Taylor

Tur att du inte blev skadad, blev coola bilder iallafall :)

Svar: Ja, jag är tacksam att det inte gick illa, tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Jennie Lenita

WOW! Tur du/ ni hade du hade och grymma bilder!

Svar: Ja verkligen, tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Sarah

fin orm

Elin

Riktigt fräcka bilder!

Svar: Tack så mycket Elin! :)
simonpixel.webblogg.se

Cassandra Haraldsson

Häftiga bilder!

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Det är coola och vackra djur. Läskigt att du nästan klev på den. Snygga bilder blev det i alla fall och tur att allt gick bra :)

Svar: Ja visst är dem det, inte bara nästan utan jag faktiskt klev på den ^^ , Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Kirunafotominnen

Oj! Vilken historia bakom de fantastiska bilderna!

Josefine Gagneryd

Grymma bilder men min ormfobi håller sig fast må jag säga.. Ouuuuhh..

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Jessica Högberg

Vilken tur du hade! Mycket fina bilder fick du så när igen nu blev skadad var det ju värt=))

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Koffe - fotoblogg

Wow! Så coolt! Jag stötte också på en huggorm på en fotopromenad en gång. Min tjejkompis var dock den som fick möta odjuret. Fast hon vände på en femöring och sprang så jag han aldrig fotografera huggormen utan fick ta hand om min vettskrämda vän som redan var halvvägs ner från berget.

Svar: Hehe ja ibland glömmer man bort att fota saker som händer. ^^
simonpixel.webblogg.se

Madelene Englund

Snyggt fångat och skönt att du klarade dig

Svar: Tackar, ja tur det hehe. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar