Nytt vidvinkelobjektiv!

 
Nu blir det att lägga kit-objektivet på hyllan när jag äntligen har skaffat ett riktigt bra vidvinkelobjektiv! Jag har faktiskt funderat på ett vidvinkel i flera år men har inte kunnat bestämma mig för vilket jag ska köpa eller om jag verkligen behöver ett sådant.
 
Men det har hänt rätt så många gånger att jag har känt att det vore bra med en sån glugg och när jag började kika runt på det så hade jag bestämt mig för ett Tokina 11-16mm f/2.8 men tyckte att priset var lite saftigt ca 8.000kr när det först kom i Sverige.
 
Sedan så väntade jag lite för länge så det började ryktas om en uppdatering på det objektivet som var Tokina 11-16mm f/2.8 DX II, och då tänkte jag att det var lika bra att vänta på det men även det var rätt så dyrt så inte för ens nu tyckte jag att det var dags att slå till.
 
Den första och nu den nya har vunnit många priser från de stora företagen som bestämmer vem som ska få sådana priser och just det här objektivet har rankats till ett av dem bästa i klassen "ultra-vidvinkel" så jag har så klart höga förväntningar och tror att jag har valt helt rätt och köpt det vid rätt tidpunkt.
 
Jag hoppas på att kunna testa det nu i helgen om bara vädret tillåter det, det har regnat väldigt mycket nu och det är ju inte så roligt att vara ute och fota i ösregn precis.
3
Iza Palm

Awesome med nya objektiv, framförallt vidvinkel :) Ser att du har en 7D! Hade en likadan förut, men en kompis lånade den, och sedan fann jag den såld via en pantbank.. Woho.. Men 7D är en jävla fin kamera :)

Svar: Ja visst är det! Schysst kompis ^^ , ja den är väldigt bra :)
Kontakt: [email protected]

Ludwig Sörmlind

Grattis till det nya objektivet!

Jag ser fram emot att se bilderna. :)

Svar: Tack, roligt att höra! :)
Kontakt: [email protected]

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul med nytt vidvinkel :)

Svar: Åh ja :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar