Ljuset försvinner


Canon EOS 7D + Canon EF 18-55mm f/3,5-5,6
@ 18mm - 15 - f/16 - ISO200

Canon EOS 7D + Canon EF 18-55mm f/3,5-5,6
@ 47mm - 15 - f/16 - ISO200

Man kommer knappt hem längre för ens det har börjat mörkna men man ska inte hänga läpp på grund av vädret. Idag kom jag på att det är verkligen perfekt väder för att fotografera med långa slutatider, något som kan vara väldigt problematiskt andra årstider som en varm sommardag till exempel. Lite tips för att fota så som jag har gjort på bilderna ovan.

Tips
Stativ - ett stadigt stativ för att få skarpa bilder.
Fjärrutlösare - om man inte har det ställer man in kameran på t.e.x 2 sekunder.
ISO - så lågt ISO tal som möjligt för bästa kvalite.
Slutartid - prova dig fram.
Bländarvärdet - jag tycker 15-22 fungerar bäst.
12
julia borggren

Sv: har du inte fått mitt mail? jag fick om det två ggr för det inte funkade. verkar som om jag får skicka en tredje gång.. haha ;)

Jonna

sv: åh tack :)

ANNIS (A N N N A I Z)

sv; Ja det låter som en bra ide! :)

moa

Ja det är det verkligen! åååh, vilka fin bilder ! :D

Johanna :)

sv: Åh, tack :D

Cathrine E.N

Disse var kjempefine!

malin fredriksson

tacktack !;)

Maria

Underbara bilder och fin blogg! :)

Chrissie

Vilka fina bilder. Ska prova tipsen en dag ^^

Neha

Snygga bilder:D

elina

jätte fina bilder, verkligen!

ella wi

häftiga bilder! vattnet ser verkligen mjukt ut!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar