Drag effekt


Canon EOS 7D + Canon EF 18-55mm f/3,5


Undrar ni hur man får en sådan effekt på era bilder?

Jag tänkte passa på att berätta det nu. Det du behöver göra är att ändra dina (slutartider) till väldigt långa exempelvis 1/4 sekund, sedan när du trycker ner avtryckaren så drar du snabbt objektivet från exempelvis 18mm till 55mm om vi antar att du använder ett standard objektiv. Du får exprimentera lite med slutartiderna samt hur snabbt/långsamt du vrider objektivet, om det var någon som inte förstod, skriv gärna det då så kan jag göra ett videoinlägg istället.

OBS - Emma har riktigt coola bilder tagna med långa slutartider och bra tips på hur man tar dessa, för övrigt är hon en grym fotograf. Titta in vettja http://eexx.blogg.se/
2
ellinor sjöberg. [fotoblogg/mitt liv]

sv; men jag hittar inte i svensk version! :) :/ får vänta tills jag får jobb och blir rik innan jag kan köpa mig ett photoshop! :)

aeel

bra beskrivet!

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar