Läs och lär


När man kommer hem från en tuff skoldag är det alltid lika härligt att lägga sig ner i soffan och läsa något lärorikt. Jag tänkte tipsa er om några verk som jag verkligen tycker om och har lärt mig mycket av.

Digitalfoto: En riktigt bra tidning där dem tipsar om allt från kamerainställningar till Photoshop m.m. Något som jag tycker gör den här tidningen läsvärd är deras recensioner av diverse prylar.

Photoshop-Magasinet:Suverän tidning för dig som jobbar mycket i Photoshop och dem vänder sig till alla kunskapsnivåer d.v.s att du kan både kunna väldigt lite eller också väldigt mycket i Photoshop från början, du kommer att dra nytta av deras tips ändå.

Digital Fotografi del 1, del 2 - Scott Kelby: Scott Kelby är helt klart en av mina favorit-fotografer och hans böcker är riktigt bra, han beskriver själv i sina böcker att han inte kommer gå in i detalj på varenda liten sak utan han berättar det nödvändigaste och han har väldigt bra humor med, något som kan vara svårt att få med i "fotoböcker" kan man tycka. Jag har som sagt del 1 och del 2, jag funderar starkt på att köpa den 3:e och det som är riktigt bra med hans böcker är att man behöver inte ha ettan för att kunna läsa tvåan och man behöver inte tvåan för att läsa trean utan man kan köpa någon av dem och börja läsa. Till sist vill jag bara nämna det som jag tycker är det absolut bästa med hans böcker och det är att man behöver inte läsa från första sidan till slutet utan man kan hoppa från sida till sida och på varje ny sida du läser kommer du att få lära dig något nytt. :)
3
Adara - teckningar, foton, drömmar

Jag tycker också att digitalfoto är en jättebra tidning! :)

Linnea

Om man läser Scott Kelbys böcker borde man kunna supermycket när man läst alla om man lär sig något nytt på varje sida :)

Johanna Fåglund - Foto

Svar: Tack så mycket :))

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar