Rådjur som gömmer sig



Igår var det inte lätt asså, rådjuren har en tendens att försvinna bakom diverse träd, buskar och grenar...

Cirka 3 minuter efter att jag hade gått runt lite i skogen så får jag se råbocken ligga ungefär 2 meter ifrån mig och efter några års fotograferande av rådjur så har jag lärt mig att det hade varit väldigt dumt om jag stannade och försökte ta några bilder på den där, så jag låtsades helt enkelt inte om den för att försöka få en bra vinkel på samma ställe senare.

Men precis när jag fortsätter gå så ser jag en hona och fyra kid, men det tar bara en millisekund så är allihopa uppe och iväg. Fast rådjur brukar inte springa så långt bort om det inte är nödvändigt så ca 20-30 meter bort så lyckas jag få dessa bilder som ni ser ovan, men inga super bra dock. väldigt mörkt var det också så ISO runt 2000.
11
aina [fotoblogg]

sv; Tack! :D

Amanda Landegren

Det verkar ju krylla av rådjur i skogarna där du bor :P



Kram!

LJ photos&texts ♥

Vilka fina bilder! :D

Ella - e l l W i s b i l d & f o t o

Sv: Tack så mycket! Visst är det vackert! :D

LIZA ★

fin blogg, allt bra? :)

MADDES

vackra bilder!

Madeliene ♥

fin blogg!! :) allt bra?

Anonym

- nice pics!

Anneli

Hej, vilka tjusiga bilder. Så duktig du är.

Tack för att du delar med dig så man får se dom. Älskar själv att fota,, dock bara amatör =)



Kram ♥

Johanna

Så fina bilder :)

Fotograf Annie

Vad häftigt! Vilka fina bilder :) Söta rådjurskid. :)



Sv: Tack :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar