Hur mycket för en illustration?



Hej alla underbara läsare! Under tiden som jag har bloggat så har jag ofta fått förfrågningar via mejl om jag kan göra en illustration från ett foto och liknade men eftersom jag brukar lägga ner ca 3-5 timmars arbete varje gång jag gör en sådan så har jag inte längre någon större lust att göra dem gratis, har redan gjort så många gratis så därför tänkte jag kanske börja med att personen i frågan skickar en bild till mig som den vill ha illustrerad och sedan betala för det.

Om jag nu genomför denna idén i framtiden så kanske priset blir minder eller högre än vad många hade tänkt sig men jag vill bara få en bild av vad folk tycker så jag är oerhört tacksam för svar!

Till frågan: Hur mycket skulle ni tänka er att betala för en illustration som jag skulle lägga ner ca 3-5 timmar på?Timpris eller fastpris?
8
emma

fastpris är alltid bättre. annars kanske det tar längre tid än väntat och då kanske man inte är berädd att betala det priset. så jag tycker fast är bättre :D

emma

sv. ne jag har ingen aning :)

aina [fotoblogg]

Shit vad duktig du är! :D

Darksess

Väldigt fina! :)

aina [fotoblogg]

sv; jag har faktiskt ingen aning. Jag antar att det lägger ner ganska mycket tid på det också, svårt att säga :O

jennifer / photography

Vad duktig du är på att göra illustrationer!

Jobbar du bara i Photoshop CS5? Inte illustrator? :-)

Lisa - tecknar

Till privatperson är det nog bäst med fast :) De är så oroliga med pengar. Tips, se till att få betalt innan du börjar på en illustration!

ellinor sjöberg. Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

typ, hm 200-400kr :) (till att börja med)

sen skulle jag höja till 400-700kr :)



eller typ 50 kr /h :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar