Slutartider

 
Många av mina tips som jag har gjort här på bloggen har ju handlat om fotoregler som man ska följa, samtidigt som jag brukar skriva att man ska bryta mot dem. Frågan är bara när ska man bryta eller följa dem?
 
Ett av mina favoritcitat är "There's a difference between knowing the rules and ignore the rules", det kan vara något att tänka på och se på det på olika sätt. Ett sätt att se på det kan ju vara att om man känner till reglerna tillräckligt bra så vet man när man kan ignorera dem och att bilden fortfarande blir bra.
 
Jag glömde bort att gif-animationer var så dålig kvalité så det är därför det är lite konstiga färger här och där men jag tyckte att det var det bästa sättet att vissa skillnaden på bilderna än att ha dem sida vid sida.
 
Vilken typ av bilder gillar ni mest i det här fallet? Lång/kort slutartid?
8
daniel

Fina bilder!

Bild 1 lång slutartid....riktigt fint.
Bild 2 kort slutartid fick lite mer liv i bilden tyckte jag.

Ha det bäst /D

Svar: Tack så mycket och tack för din kommentar, intressant med andras åsikter! :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa

Jättefina bilder och jag tycker nog bäst om lång slutartid på båda. Bilderna blir så speciella och intressanta på det viset :)Gillar ekkvisten i bild 2 :)

Svar: Tackar och tack så mycket för din kommentar! :)
Kan hålla med om att ekkvisten blev ganska bra men jag tycker att det blev ännu bättre utan i en annan bild som jag lade upp för ett tag sedan. =)
simonpixel.webblogg.se

Darksess

Jättefint :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Johan

Om man inte vill ha .gif-bilder kan man ju ha hover-bilder, dvs att de bara skiftar när man har musen över. Vet inte riktigt hur man gör men går att googla.

Svar: Ah det klart, som mina meny-knappar =)
Det ska jag nog göra nästa gång jag gör ett liknade inlägg. :)
simonpixel.webblogg.se

Följ vår resa från tankar till färdigt hus

Jättekul att du är med i veckans blogg, utser en vinnare på söndag, då även en ny omgång kommer upp.

Du får jättegärna vara med i mina andra tävlingar om du hittar någonting som passar dig: http://angelica.blogg.se/category/pagaende-tavlingar-1.html

Madde

kort Slutartid blev Snyggast!

Madde

nej mena lång! xD

Svar: Hehe tack för din kommentar! =) tycker oftast mest om långa slutartider med när det kommer till vattenbilder :)
simonpixel.webblogg.se

Åsa

Riktigt fina bilder! Båda var lika fina, men bild 2 med kort slutartid gillade jag mer! :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar