Läsarfråga - fotolabb



Om man söker lite på Google så finns det hur många fotolabb som helst och det kan ju då bli lite förvirring om varifrån man ska framkalla. Det har nyligen gjorts ett stort test av fotolabb som man kan läsa på "Kamera & Bild" där de då har rankat de bästa fotolabben.

Jag har själv inte beställt så jättemycket framkallningar på internet men jag köpte en fotobok på "Photobox" och jag tyckte väl att kvalité kanske inte var den bästa men jag har inte beställt bilder därifrån så vet inte hur de är.

Däremot så har jag beställt 100 st A6 bilder från "Fujidirekt" och det är de bilderna som jag gjorde kollage av. Kvalitén på de bilderna var ganska bra tycker jag dock blev alla bilder något mörktonade, men som sagt helt ok och jag passade på att köpa därifrån eftersom jag tror att varje person som skapar ett nytt konto där får 100 bilder gratis, man behöver bara betala frakten på ca 49kr tror jag det var.

Hoppas mitt svar var till någon hjälp. Om det är någon annan som undrar något så var inte rädd för att fråga, det kan vara om utrustning, tips, photoshop eller något annat. =)
5
Rebecca

Tack för tipset :)

Sofie - fotoblogg

Sv: åh, tack så mycket! Ja, den andra fågeln märkte jag först efteråt haha. Det är roligt, men svårt. Det är ju lätt när de sitter still men inte när de flyger, men det är väl bara träning som krävs antar jag. Åh, vad kul! Fotar knappt fåglar alls :}

Malin

Fin blogg!

Malin

Hur länge har du bloggat? :)

Rebecka Johansson

Fashineras mycket av dina bilder, jag har mycket kvar att lära! Vad använder du för kamera samt objektiv? :)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar