DSLR Flycam nano - First try

 
 
Woho! Första gången som man har kunnat vara ute en stund och testa den nya Flycam nano som jag köpte för ett tag sedan. Som jag har skrivit tidigare så är det väldigt svårt att få den rätt balanserad och det tar väldigt lång tid att lära sig använda den på ett bra sätt.
 
Fast för att vara första försöket någonsin för mig så blev det rätt så bra och det är sjukt mycket bättre än handhållet i alla fall. Den ska bli roligt att utvecklas med denna lilla videorigg.

Se gärna filmen i fullskärm - 1080p! 
Canon 7D - Dslr - Flycam nano - Video - Youtube
6
Erika [fototävling på bloggen]

Blev ju grymt bra :)

Svar: Tack så mycket! Jo till skillnad från att filma på frihand så är det ju betydligt bättre helt klart! :)
simonpixel.webblogg.se

Anna - Foto

Ser riktigt pro ut nu ju! Hoppas på fler videos nu Simon :D

Svar: Ajemen nu ska de skjutas! :)
simonpixel.webblogg.se

erika

Inte alls dålig, tvärt om mycket bra! Ser väldigt stadigt ut! :)

Svar: Ajemen =)
simonpixel.webblogg.se

Lisa

Det blev jättesnyggt! :D Och härligt musikval :)

Svar: Tackar! :) ah hittade den låten i slutet av något "weeds-episod" :)
simonpixel.webblogg.se

Malin

Hej jag letar efter en bra steadicam och kom in på din blogg. Var köpte du din Flycam?

Svar: Eftersom det är en "nano"-modell så tror jag att Flycam bara tillverkar den modellen i Indien, så jag köpte den på Cinecity. Kort och gott man får vad man betalar för :)
simonpixel.webblogg.se

Malin

Var skickar de ifrån, vad kostade tullen dig ifall du fick betala det?

Svar: Indien, man behöver inte betala någon tull på varor under 1450 typ och den kostade ca 1.400kr med frakt :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar