Vertikal/horisontal-tutorial i Photoshop

 
 
Eftersom det är några som har undrat hur jag har gjort mina "vertikal/horisontal"-redigeringar så tänkte jag att jag kunde visa det genom en tutorial som jag har gjort nu.
 
Alltid när man ska göra sådana här filmer så är det ju alltid något i bakgrunden som ska störa, idag så stod ett tåg utanför huset väldigt länge och brummade och grannarna har piskat mattor och andra möbler haha men nu till kvällen har det varit lugnt så blev klar med den nyss.
 
Detta är varifrån jag lärde mig grunderna om den här tekniken som jag sedan har utvecklat lite grann, PhotoshopUser på Youtube som ni hittar -> här! Det börjar vid 07:15.
 
Som alltid, ses bäst i Full HD 1080p!
4
madabouttea.se

Coolt! Måste testa detta :) Idag kör jag förresten igång en fototävling på bloggen i samarbete med kamda.se, var med och tävla om du vill :)

Svar: Härligt gör det! :)
Ja det kanske jag kommer att göra! =)
simonpixel.webblogg.se

Jennifer

Älskar bilderna, gud så fina!

Svar: Åh tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

mwiklund - fotoblogg

sv: ja efter att ha provat lite måste jag faktiskt hålla med om att det stämmer ;) men som sagt övning ger färdighet!

Tack så jättemycket, ska öva lite mer nu! :)

Svar: Ja, det passar bra på vissa och lite mindre bra på andra bilder, men inget är ju fel, vill man göra effekten på en porträttbild så ska man ju göra det, vem vet det kan ju bli najs.
Ja gör det! Alltid roligt att diskutera med andra foto-intresserade! :)
simonpixel.webblogg.se

Elfina ♥

fan va duktig du är!!

Svar: Tusen tack! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar