Fridlyst

 
Bilderna har inget med inlägget att göra om inte lavendel och humlor är fridlysta, utan jag tänkte istället frågar er om ni har sett programmet Fridlyst som går på Svt 1 varje lördag?
 
Det är ett väldigt bra program och jag började egentligen att kolla på det bara för att fotografen Mattias Klum leder programmet. Han har varit en stor förebild för mig redan innan jag började fotografera serriöst och sedan dess har jag följt mycket av det intressanta arbetet som han har gjort.
 
För er som inte vet vem Mattias Klum är så kan man kort och gott beskriva honom som en av världens främsta naturfotografer och filmare och många av hans bilder har publicerats i tidskriften National Geographic. Just nu leder han som sagt programmet Fridlyst där han i varje avsnitt har med sig kända svenska personer som ska hjälpa utrotningshotade djur med väldigt enkla medel, men framförallt är det för att upplysa oss tittare om problemen.
 
Har ni sett programmet? Vad tycker ni?
7
karin

undebara bilder du knäpper.
älskar själv att fotografera
men är inte lika duktig som du alls.
har en fotoblogg med enbart bilder
och en vanlig blogg där jag skriver om mitt liv.
kika gärna in
/Karin

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Lisa

Jag har också tittat lite på det programmet och tänkte likadant, började titta eftersom Mattias Klum är med :) Programmet är riktigt bra tycker jag, spännande och intressant. För några år sedan fick jag chansen att gå på Klums föreläsning han hade i Mönsterås. Jättekul! :) Han är en av mina favoriter :) Gillar Nick Brandt också :)
Måste slutligen tillägga att du tar otroligt häftiga bilder! :)

Svar: Åh jag hade verkligen också velat se en föreläsning med honom i verkligheten för än så länge har jag bara sett webbaserade föreläsningar med Klum.
Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Anna Eriksson

Ja, jag tittar när jag har möjlighet! Ett härligt program - både intressant och spännande. Jag började titta främst på grund av Mattias Klum. De medverkande blir säkert mycket påverkade och ser tveklöst på djur, natur och miljön på ett helt annat sätt efter att ha deltagit!

Jag träffade på Mattias Klum en sommar för ca. 7 år sedan då jag och min sambo gick en sommarkurs som Uppsala Universitet höll i en bit utanför Uppsala. Det låg alldeles i närheten av där Mattias bor och han kom förbi vid ett par tillfällen.

Tack för en fin blogg med underbara bilder!
Anna

Johanna

Läckra bilder! :)

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Hanna Håkansson [ Only Photo's ]

Tack snälla du! :)

Palle

Du har fina bilder.
Har bara lyckats se första avsnittet av "Fridlyst" än. Det var väldigt intressant. Ska kolla resten via SVT play.
Tycker naturen är häftig och att vi ska göra vad vi kan för att bevara den och det är därför jag ger tips om hur man kan spara miljö och pengar samtidigt.

Anneli - A'la Foto

Den översta bilden är fantastiskt vacker! Och nej jag såg inte programmet..varför var han med?

Svar: Tack så mycket! :)
Vadå varför var han med?
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar