Vilket videoredigeringsprogram?

 
Nu för tiden så är ju skillnaden mella fotograf och filmare väldigt liten i och med att det går mer och mer ihop. Det vill säga fotografer filmar och tvärtom. Jag har testat väldigt många program för att redigera video, bland annat, Moviemaker, Sony vegas, PowerDirector, Pinnacle Studio, Final cut pro med mera, har säkert glömt något.
 
Men efter att ha provat alla dessa genom åren så tycker jag fortfarande att Premiere Pro och After Effects är det bästa för video/effekter, började använda det när jag började använda Photoshop också. AE är ju dock för effekter och jag har inte arbetat så där värst mycket i den förens nu när jag märkte hur bra "Track motion" faktiskt var, medan "Warp stabilizer" är sämst, men det är ju allt som är på full auto hehe.
 
Skulle vara roligt att få höra vad ni läsare använder för redigeringsprogram för video/effekter! Någon som kanske använder Pr/AE?
3
Erika - fotoblogg

Jag använder sony vegas pro 12 :)

Svar: Najs, Hade Sony Vegas bra länge alltså, en favorit :D
simonpixel.webblogg.se

erika

Själv är jag inte så inne i filmredigering än.. Så iMovie är det jag använder. Har redigerat lite i final cut express och i skolan använder vi AVID. :) Vore supernice om du kunde visa lite enkla grejer att göra i AE. Jag skulle vilja lära mig AE nämligen. :D

Svar: Låter najs, avid är ju likt premiere att det är avancerat. Jag använder inte AE så mycket som sagt men man kanske ska börja göra det, är det något specifikt du tänkte på som jag kunde visa i sådan fall? :)
simonpixel.webblogg.se

Sonny

Jo AE å PP är bäst, motion track har funnits ett tag men har varit ganska dåligt tills dom nyare versionerna av AE, typ CS 5-6

Svar: Jo det är riktigt bra att redigera i! Ah jag vet men som du också skrev så har folk sagt till mig att det var som "warp" innan, d.v.s ganska kast men nu funkar det väldigt bra, speciellt när man skriver in "smooth-scriptet" med :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar