Tävla om minneskort från SanDisk

 

I samarbete med SanDisk drar jag nu igång en tävling där man kan vinna ett minneskort! Är du en fotoentusiast som är i behov av ett nytt minneskort? Då är detta den perfekta tävlingen för dig. Unna dig själv en julklapp, var med och tävla om ett nytt minneskort från SanDisk till din systemkamera.

 

Det två olika CF-korten är från SanDisks Extreme-serie, med skrivhastigheter på upp till 90 MB/sek. Korten som tävlas ut är i storlekarna 32GB och 64GB och kostar ca 1500 SEK respektive 3000 SEK i handeln.

 

För att tävla

Skriv en motivering på max 40 ord om varför just du behöver ett nytt minneskort och svara på frågorna nedan:

1. När grundades SanDisk?

2. Hur stor skrivhastighet har SanDisk Extreme CF-kort 32GB?

 

Tävlingen är öppen från 1 december och avslutas den 15 december. De två bästa motiveringarna med rätt svar på frågorna ovan vinner ett SanDisk CF-kort. Vinnarna presenteras på bloggen den 16 december.

 

Lycka till! :)

23
Karoline Hatvik

1. 1988
2. Opp til 45 MB/ sekund

sarah

svaret är:1988 grundades Sandisk.
och hur stor skrivhastighet: 60MB/S

Hoppas på att vinna då det skulle hjälpa mig,
då jag fotar mycket och jag skulle behöva ett nytt kort till min kamera men har inte råd då jag lever på ett knapphändigt studie bidrag skulle bli jätte glad för en julklapp hoppas verkligen att få vinna då jag aldrig har vunnit något.

Och följer dig varje dag, via bloggen
och på facebook.

Mvh Sarah

Jonna Erlandsson

1. 1988
2. 60MB/s

Jag är i behov att ett större minneskort, speciellt till sommaren då bröllopen väntar. Det är inte lätt alla gånger att följa sin dröm och detta skulle hjälpa en bit på vägen! :)

Siri

1.Grundades: 1988
2. Skrivhastighet: Upp till 60MB/s
3. Motivering: Jag har precis börjat fota i RAW och är därför i behov av ett nytt minneskort, då mitt nuvarande är på endast 8GB. Jag vill kunna få plats med många bilder av hög kvalitet på ett och samma kort helt enkelt!

Lovisa

1.1988
2. 60 MB/s

Jag har ett väldigt litet minneskort nu och skulle vilja ha ett nytt! Det är jobbigt att behöva tömma minneskortet efter 100 bilder...

Saija

1. Sandisk grundades år 1988
2. 60 MB/s

Jag har 2 kameror men bara ett minneskort. Vet du hur många gånger jag gått ut med avsikten att fota, kommit en bra bit på väg och insett att minneskortet inte sitter i. :(
Haha sååå typiskt virriga mig, så jag önskar mig ett nytt. Sen att det är betydligt snabbare än mitt nuvarande gör ju absolut ingenting eftersom jag ofta fotar serietagning. :)

mviklund

För att jag håller på att spara till en ny värre kamera, då behöver jag annat minneskort! :)

1. 1988, Milpitas, Kalifornien, USA
2. 95MB/s

Maja

1.1988
2. 60mb/s

I oktober det här året spenderade jag alla mina pengar jag hade på en canon eos 1100d och ett 8gb minneskort. Jag vill jättegärna ha ett 32gb då jag kan gå ut på längre fotopromenader och kan ta hur många foton jag vill utan att tänka på om det får plats!!

Sofia Silfver

1. SanDisk grundades 1988.
2. SanDisk Extreme CF 32gb har skrivhastigheten 60MB/s.

Motivering:

Jag har nu under säkert mer än ett halvår använt mig av ett gammalt och trasigt SD-kort. Så trasigt att jag nu längre inte kan ta ur kortet ur kameran för att det ska ramla ihop. Ja, det är sant. Jag har till och med försökt att tejpa(!) ihop det. Det har medfört irriterande problem för mig, tex att det tar säkert den tredubblade tiden genom att använda mig av sladden när jag ska ladda in bilderna i datorn. Det har i sin tur medfört tex sämre blogglust då man ofta endast använder 3-5 bilder, som då ofta ligger i botten. Det har även uppstått problem med filmningen, värsta exemplet var när jag skulle filma min mammas närmasta väns bröllop och SD kortet slutade fungera, det stod att det inte fanns något SD kort isatt. Det gjorde självklart både mig och bruden ortoligt besvikna, och det känns fortfarande som att det är mitt fel och får en klump i magen när pratas om det bröllopet.
Varför har jag inte köpt ett nytt? Jo, för att jag lever på studiebidraget varje månad som ligger på 1000:- och ska räcka till så himla mycket annat i min ålder tex kläder, smink, hälften till vinter kläder och skor, umgås med mina vänner som innebär mycket och små utgifter som också känns viktiga för mig och om inte ROLIGARE än ett litet kort till kameran. Jag har bett mina föräldrar om ett bidrag men de tycker att mitt fotointresse får jag själv ta hand om, då ingen i min familj är ett dugg intresserad eller förstår sig på foto överhuvudtaget mer än halvsuddiga mobil-bilder vid högtider.

Ett nytt kort skulle få tillbaka min blogglust och mitt fotointresse igen!

Kramar Sofia!

jasmin

Jag är jätte gärna med och tävlar :) Svårt att motivera varför just JAG ska vinna men, jag älskar väl att ta bilder, kan inte lämna huset utan kameran och det skulle vara så otroligt hjälpsamt med ett minneskort som har plats för alla mina bilder :) Svaren på frågorna är: 1: 1988 och 2: 160 MB/s :)

erika

Det grundades 1988
Skrivhastigheten är 60MB/s

Jag skulle vilja vinna för att jag behöver ett lite större minneskort till systemkameran för att kunna filma mer och bättre. :)

Sofie

Jag är i sjukt stort behov av nya minneskort då de jag har aldrig räcker. Min familj kan inget om foto så det är ingen idé att önska sig i julklapp. Det skulle vara en perfekt julklapp till mig!
1. 1988
2. Haha, har verkligen ingen koll på skrivhastigheter, men du har ju skrivit att det är upp till 90 mb/sek, och det är vad jag har hittat när jag har läst också, så jag får svara det! :)

Henrik

1. 1988
2. 60 mb

Motivering: jag har inte råd att köpa mig ett eget.

Sofia - FOTO

Sv: Tack så mycket! Ja, jättehärligt! :)

Jarina

1. Sandisk grundades 1988
2. Upp till 60MB/sekund

På våren åker jag till USA på en 3 veckor lång roadtrip och jag vill ju fota så mycket som möjligt utan att tänka på att minnet tar slut. :)

Therese Hübner

Jag köpte ett 5d mark III kamera hus myligen har 2 stycken minneskort som är mycket sämre en de andra. Detta minneskort är bra eftersom har ett och vill börja fota i raw och då kan man fota flera bilder.

Therese Hübner

Glömde vist att skriva svaren på frågorna här är dem

1. 1988
2. 60 mb/sekund

rebecca

1.1988
2. upp till 60MB/s

vill vinna då jag nu börjat foto i raw format och får väldigt fort slut på minne när jag är ute och fotograferar.

Stephanie Nyberg

1. SanDisk grundades 1988!
2. Upp till 120 MB/s

Möjligheten att få ett minneskort gratis med så mycket plats är ju en dröm för någon som fotar så mycket som jag gör. Det är sällan jag vill rensa mitt minneskort för att alltid vara på den säkra sidan (om datorn skulle krascha och bilderna skulle försvinna t.ex, vilket har hänt tidigare), så ett minneskort på 32 eller 64 GB är exakt vad jag behöver! Vill ju kunna fota i RAW-format utan att minneskortet blir fullt på bara några bilder. Dessutom står ett 32 GB minneskort med på önskelistan! :D

Stephanie Nyberg

Menade upp till 60 MB/s!

fotograferats.blogg.se

1. 1988
2. 60 MB/s

Skulle definitivt behöva mer minne, kommer inte ihåg någonting nuförtiden... :)

Matilda L

1. Det grundades år 1988
2. Hastigheten är 60 MB/s

Jag skulle vilja vinna för att mitt egna minneskort precis gått sönder. Jag får nu istället fota med min mammas kamera(som inte är så bra). Därför vill jag vinna ett nytt minneskort

/Matilda :)

Wilma Seger

1. När grundades SanDisk?
SanDisk grundades 1988!

2. Hur stor skrivhastighet har SanDisk Extreme CF-kort 32GB?
Ett extreme CF kort 32GB har en skrivhastighet 60 MB/s.

Jag hade velat vinna ett minneskort för att dem verkar sjukt bra! Mina minneskort har alltid gått sönder (lockknappen) så har för tillfället bara ett SanDisk på 16 gb. Hade vart jättekul att ha ett större så jag kan fota mera och på så sätt utvecklas eftersom fotografering är ett väldigt stort intresse :D.

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar