Blåvingar

 
Canon EOS 7D + Tamron 90mm f/2.8
@ 90mm - 1/320 - f/2.8 - Iso100
 
De här bilderna tog jag samma dag som midsommar fast mitt på dagen innan släktingarna kom. Jag hade varit ute med hundarna innan och såg att det satt en del fjärilar på ett speciellt ställe så jag begav mig tillbaka dit för att se om de var kvar och de var dem.
 
Jag tror att det är Blåvinge men med lite olika utseende då jag tror att det finns ett tiotal olika sorter, men är inte helt hundra. Det ser lite roligt ut när det är flera stycken som sitter på precis samma ställe, som flest så var de fyra stycken men det hann jag dock inte få med på bild.
6
Lisa Karlsson

Åh vilka fina bilder! Vad fränt att de har randiga antenner! :)

Svar: Tack så mycket! Ja ett par sådana skulle man ha! :D hehe
simonpixel.webblogg.se

TIDSTJUVEN

Wow, så fina bilder! Jag har aldrig sett såna fjärilar tidigare, men de var verkligen vackra ju. :)

Svar: Tack så mycket! Jag ser dem då och då men de är kanske inte bland de vanligaste. :)
simonpixel.webblogg.se

nicolinda.blogg.se

Jag flög av stolen! Haha, jag älskar dina foton. Du är så fantastisk med kameran. Magiskt. Jättevackra. Färgerna, ljuset, kontrasten, fokus, KÄNSLAN :D

Svar: Åh tack så jättemycket! Så roligt att du tyckte om bilderna! :)
simonpixel.webblogg.se

Malin

Så fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Cajsa Torres

fantastiskt fina bilder :)

Svar: Tack så mycket! =)
simonpixel.webblogg.se

corneliaeriksson.blogg.se

Oj jäklar så häftigt! Vilken skärpa! :) Vackert.

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar