Fråga - Hur många exponeringar?

 
Tänkte ställa en lite udda men intressant fråga idag till er läsare och det är om hdr. Frågan lyder: hur många exponeringar tar ni när ni fotar hdr?
 
Innan så tog jag alltid tre exponeringar, det kan jag göra ibland även idag om jag är lite lat, men vill jag få till det riktigt bra så brukar jag ta ca sju exponeringar som den här bilden. Jag har hört nån gång att tre bilder är 85% av en fulländad hdr eller vad man ska kalla det, det är i varje fall minimum om man inte vill göra en singel-hdr "fake". Men sen finns det de som tar 9-11 men det känns ju lite överdrivet.
1
Sofia

När jag gör hdr brukar jag ta 5 bilder!

Svar: Okej, ja det känns ju ganska lagom! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar