Tips - Mixa bilder!

För några dagar sedan så fick jag en fråga om hur jag hade gjort den ->här<- bilden, så jag tänkte att jag skulle beskriva det i det här inlägget, i alla fall på ett ungefär hur jag gjorde.

 
När jag gör vanliga redigeringar så försöker jag oftas hålla det enkelt, jag gillar när det är det. Förutom om man ska göra manipulationer för då vill man ju gärna gå ner i varje lite detalj för att det ska se bra ut.
 
Men i alla fall, det enda jag gjorde var att jag valde ut tre bilder som jag ville "mixa" ihop och sedan lade jag dem ovanpå varandra som lager i Photoshop och på de två bilderna som låg högst upp valde jag blandningsläge (Soft Light) och redigerade sedan som vanligt med lite "Contrast, Selective Color," och lite annat smått och gott men den stora effekten blev ju såklart av blandningslägena.
 
Skicka gärna länk om ni provar detta och lägger upp det.
4
Maolion

SV: Ja, det var verkligen en jättebra dag idag :D

Lea

Du tar otroligt bra bilder :) Men snälla, bli bättre på att skriva objektivet du använt. Skulle vara jättebra, har samma kamera och behöver lite tips och exempelbilder för olika objektiv :) Tack för en bra blogg

Svar: Åh tack så mycket! Tack för dina åsikter med! Ska försöka tänka på det i fortsättningen att skriva med sådan info lite oftare. =)
simonpixel.webblogg.se

erika

Jätteroligt att du förklarar hur du gör bilderna! Man lär sig utan att veta om det! ^-^

SV. Tack så mycket! Det betyder massor. :D

Svar: Kul att du tyckte om inlägget, alltid roligt att lära av varandra. :)
simonpixel.webblogg.se

Madelene Englund

Tack för inlägget:D
Din förklaring är mycket enklare än på olika fotosidor jag kikat på:D


Svar: Roligt att du tyckte om det! Hoppas du ska gilla fler tipsinlägg. Superkul att fotointresserade kan hjälpa varandra. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar