Get dirty

 
Nu har det regnat mycket flera dagar i rad så då tänkte jag att vattennivån måste ha stigit och det hade den verkligen märkte jag när jag stack ut till vattendraget. Den här gången gick jag ut mycket senare med för att få lite längre slutartider, så vid sju började jag fotografera och jag var hemma nån gång efter nio.
 
När det inte är så mycket vatten kan man placera sig ganska bra och stå i vattendraget men nu var det lite svårare så man blev allt lite smutsig av all vatten och lera men det orkar man ju inte bry sig om när man försöker få till bra bilder, jag tog mig en sväng runt sjön också så det kommer nog komma upp fler bilder från den här kvällen.
2
Sofia Wigen

SV: tack så mycket!

Jag vill också kunna ta sånna här bilder. Och jag antar att man typ ska ha lång slutartid och såklart ha ett stativ. Men hur mycket ska bländartalet stå på? För varje gång jag tar en bild med lång slutartid så blir bilden helt vit och överexponerad. Hur ska jag göra?

Svar: Jag gjorde ett tips-inlägg om just detta för några dagar sedan som du kan kika på. :) http://simonpixel.webblogg.se/2014/may/tips-att-fota-med-langa-slutartider.html
simonpixel.webblogg.se

agnesandersson

Häftiga bilder!

sv: tack så mycket :D
kram

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar