Meteorregn

 
Natten till idag så tog jag och farsan bilen och åkte ut en sväng utanför stan för att kolla på det omtalade meteorregnet som skulle pågå mellan måndag och lördag men som skulle vara som mest intensiv under onsdag/torsdagsnatten.
 
Det var rätt så ballt men inte så mycket som jag trodde att det skulle vara, vi fick se några riktigt stora klassiska stjärnfall och många små som åkte omkring på ett sätt som jag inte alls hade föreställt mig, de små var som ballonger och varade i flera minuter medan de större varade i någon sekund.
 
Vi hade med oss en ficklampa av lite större modell för att kunna se när vi gick där i mörkret och jag sa till farsan att han kunde försöka ljusmåla lite under en exponering och jag trodde inte det skulle bli någonting för det var så långt avstånd, men det fungerade faktiskt och blev rätt så coolt.
5
ɑ n n i k ɑ

Super fina bilder :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Malin Sirviö

Fina bilder! :)

Svar: Tackar! :)
simonpixel.webblogg.se

william

vackert :D

Svar: Tack! :)
simonpixel.webblogg.se

my

Snygga bilder :D Kul att du fick med :D

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Linda

Återigen! Snygga bilder. Du borde ställa ut!

Svar: Tack så mycket! Kanske jag kommer att göra någon gång i framtiden. :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar