Oljemålningsfilter i Photoshop

 
När jag sitter och läser andras bloggar så har de bilder på sina djur som nästan ser ut som oljemålningar och jag har alltid undrat om det är foton eller grafiska illustrationer som jag sitter och kollar på, för ibland är det ganska svårt att se.
 
Men så för några dagar sedan var jag inne på en blogg där det stod vad som hade använts för att få till just den effekten och det var ett filter i Photoshop som heter Oil Paint "oljefärg/oljemålning". Jag har testat det för länge sen men just då tyckte jag inte om det, förmodligen för att jag använde det på helt fel bilder men det är perfekt för t.ex. djurbilder då man får pälsen att se mycket mjukare ut utan att för den delen ta bort detaljer. Så det kan jag tipsa er om att testa på era djurbilder, ni kan själva se skillnaden i inlägget.
2
ɑ n n i k ɑ

Måste ta och testa :) Väldigt fin hund också!

Svar: Ja gör det! :)
simonpixel.webblogg.se

Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Bilden var riktigt fin från början! Men vilken effekt det gav med oljefiltret. Så mjukt och fint. :3

Svar: Tack så mycket! :)
simonpixel.webblogg.se

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar