Träd & stjärnor

 
Den här bilden togs lite spontant samma kväll som jag fotograferade istapparna/ljusmålningarna och det var mest för att testa hur det skulle bli samtidigt som jag kunde ta en liten paus från det jag fotade först. Fast det var långt ifrån en bra kväll för att fota stjärnor då det var rätt så mycket moln, så det tog några gånger innan jag fick en bild utan det med.
 
Det jag kom på med den här bilden var att det är nog en sak som jag skulle vilja bli lite bättre på men egentligen känns det som jag saknar två saker och det första är ett bra vidvinkelobjektiv, som jag har funderat på att köpa under en lång tid men som aldrig har blivit av och det andra är en fin förgrund. Ett träd som detta fungerar ju säkert men känns som att det finns betydligt bättre motiv att ha som förgrund men det måste ju vara rätt så högt upp eftersom man riktar kameran mot stjärnorna. Jag får ta och klura lite på det och se om jag försöker lite seriösare en annan gång.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar