Misslyckad fotografering

 
Igår så var jag inte speciellt nöjd eller rättare sagt jävlig förbannad över att fotograferingen gick som den gjorde, det vill säga helt åt skogen. Det började med att jag gick in i köket och fick se att det låg en massa duvfjädrar på tomten och då så tänkte jag direkt att det måste vara sparvhöken som är i farten.
 
Jag stod ock kikade ut genom fönstret ett tag men jag kunde inte se något men så fick jag för mig att flytta lite på julstjärnan som hängde där och dinglade och cirka tre meter från fönstret så satt han där på en metallstolpe som står kvar efter att ha varit ett staket tidigare. Jag sprang snabbt upp till övervåningen för att hämta kameran och telet och då hade den flygit till fågelhuset några meter längre bort.
 
Jag försökte att ta några bilder men kom snabbt på att våra fönster är "handgjorda" eller vad man ska säga det känns lite som att det är en glasblåsare som har gjort dem för att allting som man ser igenom fönstret blir förvrängt på ett väldigt märkligt sätt, så jag smög utanför huset så tyst jag bara kunde men väl framme så var den borta. Sånt kan man ju bli så arg och trött på alltså, när man har ett guldläge som går förlorat.
 
 
Inte så mycket misslyckande på sociala medier
 
Men idag så kom jag att tänka på hur lite misslyckande som man får se på sociala medier som bloggar och Instagram med mera, alla vill ju bara visa upp när saker och ting går bra och när man mår prima. Allt ska vara så glatt och lyckat på de sociala medierna men alla gör vi ju misstag, man failar och ibland mår man inte så bra heller men det "ska vi vara tysta om" så tänkte därför visa upp att även jag som oftast få till bra bilder som jag sedan kan dela med mig av på bloggen och annat att jag kan också misslyckas med fotandet ibland.
 
Just den här fotograferingen var ju dock väldigt spontan det hade känts mycket värre om jag hade spenderat flera timmar om dagen i flera dagar och väntat på det här ögonblicket med rovfågel och att jag sen hade failat på något sätt då hade man ju varit betydligt argare och tröttare och kanske inte velat fota någoting på ett par dagar.
 
Någon som känner igen sig?
2
Ludwig Sörmlind

Bra tanke, jag misslyckas ofta när jag är ute och fotar. Inte så att det blir katastrof-uselt direkt men i alla fall så att det inte riktigt blir som jag tänkt.

Dessa bilder hamnar ytterst sällan på sociala medier men av någon anledning sparar jag dom ändå. :)

Svar: Ja precis, jag sparar också sådana bilder ibland mest för att de kan användas i utbildningssyfte "tips-inlägg" eller om det är något jag inte har på bild sen innan tex en fågelart :)
Kontakt: [email protected]

Maria

Jag gillar dina två bilder på sparvhöken. Allt behöver inte vara helt perfekt. Bättre lycka nästa gång fågeln dyker upp :)

Svar: Tack så mycket Maria! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar