Hallamölla - vattenfall

 
Det har redan gått tre veckor sen jag var på en tredagars-fotoresa till Forsakar, tiden går fort när man besöker nya fotoställen varje helg hehe. Även om jag hade kunnat tillbringa en väldigt lång tid i naturreservatet i Forsakar så vill jag ju som alltid försöka hinna med så många nya ställen som möjligt när man endå har rest en lång bit så det blev en sväng till Hallamölla vattenfall.
 
Det var rätt så stort där med så det gick rätt så lätt att spendera tre timmar där men det var inte riktigt den bästa tiden, det var mitt på dagen med fullt solsken och 26-28 plusgrader så man fick jobba lite extra för att få långa slutartider på vattet men det blev rätt så bra trots det.
 
Totalt så var det fem forsar/fall som bildar det här vattenfallet och alla tillsammans tror jag det var 23 meter, hade varit coolt att få se ett enskilt fall som var på den höjden. De har använt fallet rätt så flitigt förr då det står en kvarn där med och den är enda från 1400-talet.
 
Nu blir det en kopp kaffe, musik och fortsätta med redigeringen i Photoshop! :)
2
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så fint med vatten i rörelse :D

Svar: Tycker jag med :)
Kontakt: [email protected]

Maria Pettersson

Fina bilder! :)

Svar: Tack! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar