Mera läsning

 
Nu när fotandet har lagts lite åt sidan i väntan på den nya kameran så har jag ju tid att läsa böckerna som jag fick i julklapp istället. Jag har aldrig varit en person som läser en massa tjocka böcker för jag tappar koncentrationen rätt så snabbt om det inte är intressant, så man kan säga att jag är mer för film helt enkelt.
 
Därför var det lite konstigt när jag hittade två böcker som jag faktiskt kunde tänka mig att läsa men det kan ju vara för att jag tycker att det var intressanta ämnen och den typen av böcker som är uppdelat på sådant sätt att det är något nytt på var tredje sida.
 
Tredje rikets historia i 100 föremål - Tyckte jag kunde vara roligt att läsa då jag i grund och botten är väldigt intresserad och har sätt många dokumentärer om andra världskriget och speciellt den här boken då jag för nått år sedan började med metallsökning, har även sett många klipp på Youtube där metallsökare letar efter föremål där olika krig har ägt rum, det är rätt så häftigt att man kan hitta flera hundra år gamla föremål i marken än idag.
 
Upplev Sveriges natur - Den här boken tänkte jag också kunde vara kul eftersom jag även gillar naturdokumentärer och då jag har följt många av programmen som Martin Emtenäs har medverkat i så han om någon borde ju känna till de mest sevärda platserna runt om i Sverige, kan ju vara bra att ha med om man vill ut på någon fotoresa så har man en massa förslag.
 
Än så länge så har jag bara bläddrat igenom dem lite men jag ska nog kunna läsa ut dem innan jag får kameran, det som är så bra med är ju just det att det inte är några böcker som man behöver sträckläsa.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar