En grym fotodag!

 
Igår blev det en väldigt grym fotodag! Äntligen får man tillbaka lite efter all möda och att man få gå runt i 30-33 plusgrader i flera timmar räknar jag in i den mödan hehe.
 
Jag och farsan åkte tillbaka till samma ställe som sist "Kalmar Dämme" för att vi ville se om vi kunde få syn på ägretthägern igen, vi visste ju att den var där men det blev bättre än så vi fick se två stycken, så nu vet vi efter 1,5 års fundering att den kommer hit med en kompis.
 
Förutom det så fick vi se Brun kärrhök, Gråhäger, Skarv, Fiskgjuse, Ladusvalor, Tornseglar, med flera och för första gången så fick jag en fiskgjuse på bild med ett byte.
 
När jag var ute och fotade så trodde jag att jag skulle bli rätt så missnöjd med resultatet för när man fotar flygande fåglar så måste man ha rätt så snabb slutartid och då skjuter iso-talet upp i höjden och man får brusiga bilder, men det är som de säger, bättre med en brusig bild än ingen alls för bilderna blev långt ifrån så dåliga som jag hade trott, de blev faktiskt bra när jag fick se dem i datorn.
 
Så himla kul när man får sådana här fotodagar! :)
Natur - djur - fåglar - vildliv
5
My Nordqvist

Men wow vad snyggt!!!! :D

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Emma Engström

Wow vilka bilder! :D

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Anna Nilsson

Haha, mina bilder var ju inte ens i näääääääärheten av lika bra som dina!

Svar: Tack så mycket! Ju fler bilder man tar ju bättre blir man, det är mycket man kan påverka själv men lite tur ska man ha med för att få se ögonblicken så att säga. :)
Kontakt: [email protected]

Anna Nilsson

Ja, jo det är väl faktiskt väldigt sant! :D

Josäfin Andersson

WOW vad häftiga bilder :D

Svar: Tack så mycket! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar