Den gråa perioden

 
Det här är nog de två sista färgglada bilderna som blev tagna under den här säsongen och nu börjar den långa och gråa perioden. Jag brukar säga att hösten är min favoritårstid när det kommer till naturfotografering i och med att allt det gröna från sommaren blir mer färggladare men från år till år så kan ju längden på hösten variera.
 
I och med den extremt varma sommaren som tog död på väldigt mycket så var det inte lika färgstarkt som det brukar vara och dimman med kylan kom väldigt tidigt, det har varit dimma i cirka tre veckor i streck nu med bara en solig dag och jag har nog inte använt kameran på de senaste två veckorna, det har nog aldrig hänt förr men det är inget vidare att vara ute i regnet och kylan och försöka fotografera.
 
När jag går ute med hundarna så försöker jag hela tiden se om det finns några motiv ändå men som sagt det har varit rätt så dåligt med det. Jag får väl helt enkelt försöka ta mig till några andra ställen om det ska bli något mer fotande innan vintern kommer.
1
Yasmine

Älskar att man ser spindelnätet i växten! Tycker sånt är så häftigt :D

Svar: Tackar! Det tycker jag också! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar