Vinterpromenad & fågelräkning

 
Den senaste tiden så har det växlat hela tiden mellan snö, regn, dimma och barmark och den här helgen har det varit allting så det har blivit rätt så mycket snöskottning för min del.
 
När det är sånt här väder så blir man ju inte så sugen på att fota och sen så finns det ju inte så roliga motiv heller men efter att det ha gått ett tag så måste jag bara ut med kameran en sväng, sen så får man försöka göra det bästa av situationen helt enkelt.
 
Nu har jag även skickat in min sista rapport till fågelräkningen, ska bli intressant att se resultatet sen hur det ser ut med fåglarna runt om i Sverige. Det här året så fick jag inte se lika många och olika arter som förra, sen så brukar det vara blåmes och talgoxe som har rekordet här i trädgården liksom i övriga landet men i år var det mest gulsparvar faktiskt.
Natur - Vinter
1
Cecilia

Tror att vi har mer snö än er ;)

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar