Hämpling

 
Nu är påsken över, likaså ledigheten så under helgen blev det två fotodagar nere vid kalmarkusten för att se om det hade kommit några fler vårfåglar och de hade det. Det dök inte upp något som jag inte hade sett förut men det var roligt att se skedand, kricka och gravänder då det var ett tag sen sist.
 
Något annat som var roligt att få se igen var ett gäng hämplingar, det har jag bara sett två gånger tidigare, en i Skåne och en på Öland. Först när jag såg en av dem i sökaren så trodde jag att det var en rosenfink och blev väldigt exalterad, varför då kan man undra? Jo för jag har velat se en sådan väldigt länge nu, men jag får vänta ett tag till tydligen då det inte var en det.
Natur - djur - fåglar
1
Heidi

Wow så fina bilder du har tagit på den lille krabaten, bild nummer två fångade mig verkligen!

Svar: Tack så mycket, kul att du gillade dom! :)
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar