Vattenfotografering vid dåligt väder

 
Nu när man har lite ledigt eller ja, skolorna är stängda men studierna måste man fortsätta med hemma, men lite pause måste man ju ta ibland och då har jag varit väldigt sugen på att komma ut och fotografera någonting.
 
Men det har inte varit så lätt eftersom de senaste veckorna bara har varit gråa, regniga, mycket vind och väldigt kallt så det inte har inte funnits så mycket vildliv att fota men då kom jag på att det var länge sedan som man fotade vatten och det passar ju utmärk när solen aldrig är framme om dagarna och då man kan ju få längre slutartider.
 
Det blev att jag åkte runt till lite olika vattendrag för att se om det hade kommit lite vatten och i och med allt regnade så hade det faktiskt kommit lite grann, såpass att man kunde få till några bilder i alla fall, för annars har dessa platser varit rätt så torrlagda de senaste månaderna.
 
Får passa på att önska er alla en God Jul också!
1
fotokoffe

Det är allt något speciellt att fotografera vattendrag igår var jag ute men allt var igenfruset, åtminstone den jag gick förbi.


Grattis till fotobloggen som fyller 10 år! Ett par år sedan jag besökte din blogg men när jag väl gjorde det så var det varje vecka kan jag minnas

Svar: Ja det finns alltid en risk för det när minusgraderna börjar komma, tack så mycket! Känns lite som att bloggarnas storhetstid är över sen länge om man både ser till sig själv och andra bloggar som var väldigt stora förut.
Kontakt: [email protected]

Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar