Grönsiskor

 
I förra inlägget så nämnde jag ju att studierna tog upp väldigt mycket tid så att jag inte har hunnit med att fota så mycket, speciellt inte fågelflytten men så en dag så slutade jag lite tidigare, kom hem och gick med hundarna och på promenaden så fick jag syn på ett gäng grönsiskor.
 
Fotosuget blev för stort så jag gick in efter kameran och gick tillbaka till samma ställe där jag såg dem och även om det inte var det bästa ljuset mitt på dagen så fick jag i alla fall några bilder på dem.
 
Lite lustigt är det också att det var just grönsiskor på det stället för under några tidiga vintrar så har det varit ett liknade gäng fast med snösiskor som har käkat från exakt samma typ av växter med de små fröna på, men några grönsiskor så här på hösten har det inte varit här tidigare. Få se om det blev några frön över till snösiskorna sen om de kommer den här vintern också.
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar