TIps - Filter Plugin för Photoshop & Lightroom!


Det kanske är några av er som minns detta inlägg -> "Redigering med mycket filter" då jag tog upp ämnet "filter". För er som inte har läst det så skrev jag lite om filter som jag inte tycker om och att jag kanske skulle avslöja plugin:et som jag nyligen hade installerat då.

Color Efex Pro 4 heter plugin:et och första gången jag hörde talas om det så trodde jag att 1. Det är enbart för Nikon då det heter Nik software, 2. att det bara var skräp med tanke på vad man har sett för andra filter på internet och diverse appar. Men så var det verkligen inte, jag blev extremt imponerad.


Här kan ni se själva filter-panelen som finns i plugin:et och längst upp till vänster finns det olika sektioner ifall man inte orkar gå igenom alla filter varje gång man försöker hitta det man vill använda. Mina 2 favoritfilter nu är "Cross Processing" och speciellt "Pro Contrast" för det är verkligen vad det heter. Kolla nedan!

 
Ni känner säkert till att Camera Raw kan rädda bilder som är överexponerade och det fungerar väldigt bra, det ni ser till vänster är det bästa jag kunde göra i Camera Raw och det till höger är Pro Contrast. Man kan få fram detaljerna riktigt bra med det filtret.
 
Hur kommer det sig att inte fler använder sig av det? Är det inte så känt ännu? Jodå det är ett väldigt känt och diskuterat plugin för proffsen eller för den som har råd för det. För det är just det som är den enda nackdelen att det kostar en del, men det kan man i och för sig förstå när det sitter ett gäng utvecklare bakom den här produkten som har jobbat stenhårt för det. Plugin:et finns i olika klasser ochpriser hittar ni på deras sida som finns här!
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar