Favoriter från 2019!

För femte året i rad så blir det en liten årsresume över fotograferingar och bilder som har tagits under 2019.
 
Förra året var ett riktigt bra fotoår, speciellt när det kommer till fågelfotografering men det här året var inte riktigt lika bra även om det alltid blir lite fotografering så har det varit lite annat också som fiske och några turer med hundarna istället vissa helger.
 
Man har ju inte oändligt med tid så gör man något annat några helger än att just fota så får man ju inte lika många chanser till bra bilder, men jag ska inte vara allt för negativ för även om det inte var ett toppenår så var det inget dåligt heller.
 
Årets mest gillade på Instagram!
 
Här kommer mina mest gillade bilder från instagram i rätt rangordning. Det är ju väldigt populärt med gulliga kattfilmer och liknade på de sociala medierna och det har det ju varit länge men att en söt liten stjärtmes skulle bli min mest like:ade bild av alla bilder som jag har lagt upp på Insta, det kunde jag aldrig tro.
 
 
Årets mest gillade på bloggen!
 
Den här gången så blev det ett fågelinlägg som blev det mest omtyckta inlägget på bloggen "Årets första fågelfotografering", men inget inlägg hamnade på Blogg Esses framsida dock. Här kommer ett litet smakprov från det inlägget.
 
 
Årets bästa fotografering!
 
Jag tror att jag har sagt varje år att det här är det svåraste att välja men det är faktiskt det. Jag tror att jag har valt en fotografering från Skåne fyra gånger och Öland en gång och den här gången blir det Skåne igen haha, fast jag kunde inte välja en så det fick bli två, en på våren och en på hösten.
 
Det är mina favoritårstider så det var ju inte så konstigt. Första fotograferingen var på våren i östra delen när jag följde med till en agilitytävling, men jag fotograferade fåglar och jag kommer ihåg att det var svinkallt, några få plusgrader och väldigt mycket vind men det var första gången som jag fick se tusentals tranor på en och samma gång. Hela inlägget finns här "Våren i Skåne Del 1"
 
 
Andra fotografering som jag har valt är från nordvästra Skåne där jag var i höstas och fotade naturen i Söderåsens nationalpark, ett ställe som jag alltid har velat besöka, men jag fick bara några få fototimmar på mig då det regnade så mycket den helgen. Jag är väldigt sugen på att åka dit igen. Hela inlägget finns här "Söderåsens nationalpark dag 1"
 
 
Även om det inte var lika mycket fotande som det har varit alla andra åren så känner jag endå att det var väldigt bra fotograferingar, bland dem som blev av. Hoppas att 2020 blir ett bra fotoår men är lite tveksamt i och med att jag ska börja studera så vet jag inte ännu hur mycket tid som kommer bli över men det är ju många helger på ett år med så det ska nog inte vara några problem.
 
Önskar er alla en god fortsättning på det nya året!
 
 
 
Fotobloggar Bildbloggar Fotobloggar Reggad på Commo.se Blogvertiser Blogglista.se Fotobloggar bloggar bloggar